شکلات تلخ باراکا را ملکه انگلیس برای کریسمس خریداری کرد

شکلات در تمام کشورها موجود می باشد و شکلات تلخ باراکا در ایران جز بهترین برندها با قیمتی مناسب می باشد برخلاف تصور رایج، شکلات بومی بلژیک یا فرانسه نیست. در واقع، تا همین چند قرن پیش به بلژیک یا فرانسه یا هیچ جای دیگر در اروپا معرفی نشده بود.

هزاران سال قبل از آن، شکلات فقط در بخش‌هایی از مکزیک امروزی و آمریکای مرکزی و در بخش‌هایی از شمال آمریکای جنوبی مصرف می‌شد.

اما حتی شکلاتی که این روزها می خوریم با نوشیدنی های کاکائویی که در آن زمان مصرف می کردند متفاوت است.

شکلات مدرن یک خوراکی تلخ و شیرین است که از آسیاب کردن و شیرین کردن دانه‌های تخمیری و برشته شده درخت کاکائو استوایی تهیه می‌شود.

تقریباً در همه کشورهای جهان ساخته می شود و بیش از 50 کشور کاکائو مورد استفاده برای تهیه شکلات را پرورش می دهند.

به دلیل پیشرفت در ماشین‌ها، شکلات از یک نوشیدنی به غذا تبدیل شد و انواع مختلف شکلات شروع به ظهور کردند.

شکلات

در همان زمان، قیمت شکلات به طور چشمگیری در دهه های 1890 و 1900 کاهش یافت، زیرا تولید شکلات از دنیای جدید به آسیا و آفریقا تغییر مکان داد. بنابراین، شکلات می تواند توسط طبقه متوسط ​​خریداری شود.

در 1900-1907، Cadbury به دلیل اتکا به مزارع برده در غرب آفریقا دچار رسوایی شد.

تقریباً دو سوم کاکائو جهان در غرب آفریقا تولید می‌شود و ساحل عاج بزرگترین منبع آن است که مجموعاً 1,448,992 تن محصول تولید می‌کند.

غنا، نیجریه و کامرون دیگر کشورهای غرب آفریقا در میان 5 کشور برتر تولید کننده کاکائو در جهان هستند.

مانند بسیاری از تولیدکنندگان صنایع غذایی، تک تک کشاورزان کاکائو در بازارهای بی ثبات جهانی قرار دارند.

قیمت می تواند بین 500 پوند (945 دلار) تا 3000 پوند (5672 دلار) در هر تن در فاصله چند سال متفاوت باشد. در حالی که سرمایه گذاران تجارت کاکائو می توانند سهام خود را به میل خود رها کنند، کشاورزان کاکائویی نمی توانند تولید را افزایش دهند و درختان را با سرعتی نزدیک به آن رها کنند.

تنها سه تا چهار درصد از قراردادهای آتی کاکائو که در بازارهای کاکائو معامله می شوند، به تحویل فیزیکی کاکائو ختم می شوند. هر سال هفت تا نه برابر کاکائو در بورس خرید و فروش می شود.

از آمریکای لاتین تا امروز، شکلات راه طولانی را برای رسیدن به شما طی کرده است.

آیا تا به حال این سوالات را از خود پرسیده اید: شکلات چگونه اختراع شد؟ شکلات از کجا منشا گرفت؟ چگونه شکلات بخشی از بستنی مگنوم شد که امروزه از آن لذت می بریم؟ سپس با ما همراه باشید تا در تاریخ شگفت انگیز شکلات، شیرینی مورد علاقه جهان سفر کنیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.